photo

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НОВОШАХТИНСЬКИЙ ЗАВОД НАФТОПРОДУКТІВ»

Категорія Пов'язана з ПЕП
Реєстраційний № 1046151001071
Також відома як АКЦИОНЕРНОЕ ОБЩЕСТВО "НОВОШАХТИНСКИЙ ЗАВОД НЕФТЕПРОДУКТОВ"
АО "НЗНП"
Країна Росія
Адреса 346392, Кісельовське Сільське Поселення, 882 КМ, 700 М Автомагістралі М-19,
icon
ПОВ’ЯЗАНІ ПУБЛІЧНІ ДІЯЧІ
Iм’я Тип зв’язку Власність, % Перiод
Бенефіціарний власник
icon
ЗВ’ЯЗКИ з юридичними особами
Iм’я Тип зв'язку Код
Підконтрольна 6167088571
icon
Досьє

У травні 2020 року лідер проросійської партії "Опозиційна платформа - За Життя" Віктор Медведчук подав декларацію за 2019 рік, відповідно до якої дружина політика Оксана Марченко є бенефіціарним власником майже сотні компаній, зареєстрованих у різних куточках світу. Від України, Росії і Болгарії до офшорних Мальти, Маршаллових островів та Сент-Кіттса і Невіса. Серед цих фірм і ВАТ "Новошахтинський завод нафтопродуктів".

Як з'ясували журналісти "Схем", продукція нафтового бізнесу в Росії родини Медведчука збувається американській корпорації ExxonMobil незважаючи на те, що сам Медведчук перебуває під санкціями США.

Так, у дружини Медведчука є вісім нафтових танкерів, якими вона володіє через російську компанію Rosewood Shipping, що займається морськими вантажоперевезеннями. П'ять із них менші за розміром. Їхня довжина близько 140 метрів, а місткість – від 5,4 до 6,7 тисяч тонн. Назви цих танкерів відрізняються лише цифрою: це Sanar-1, Sanar-2, Sanar-3, Sanar-4 і Sanar-5. Ходять ці п'ять суден під російськими прапорами.

Три інші танкери об’ємніші. Sanar-7 та Sanar-8 мають довжину в 250 метрів і місткість понад 130 тисяч тонн кожен. Довжина останнього танкера – Borey – 228 метрів, він може приймати вантажі до 75 тисяч тонн. Sanar-7, Sanar-8 та Borey ходять під прапорами Мальти.

Відповідно до даних навігаційної системи Marine Traffic, три великі танкери майже непорушно стоять у нейтральних водах Чорного моря, південніше Керченської протоки. Sanar-7 перебуває там від жовтня 2018-го. Borey – від початку 2020 року. Sanar-8 стояв недалеко від них від квітня 2019 року до липня 2020-го, коли пішов на ремонт у Румунію. І після закінчення ремонту 23 серпня повернувся на те ж місце.

Менші судна курсували практично одним маршрутом. Із Ростова-на-Дону річкою Дон, далі через Азовське море і Керченську протоку в нейтральні води Чорного моря, до трьох більших танкерів, і назад. Зі слів працівника компанії Медведчука-Марченко, п'ять менших танкерів просто в Чорному морі наповнювали три великі.

Далі доставка нафтопродуктів відбувається танкерами в порт Х'юстона. Дані аналітичного ресурсу Import Genius – міжнародної бази, яка збирає і аналізує операції імпорту-експорту – показали, що судно Nordorchid доправило 23 квітня 2020 року у Х'юстон продукцію саме "Новошахтинського заводу". Отримувачем стала ExxonMobil Sales and Supply LLC. Це одна із основних дочірніх компаній потужної американської корпорації ExxonMobil – однієї з найбільших нафтових корпорацій у світі.

Система Import Genius зафіксувала, що із січня по квітень "дочірка" ExxonMobil купувала нафтопродукти "НЗНП" 7 разів. Однак, ExxonMobil купував нафтопродукти не напряму в заводу Медведчука-Марченко, а в швейцарської компанії NewCoal Trading, що спеціалізується на продажу вугілля і нафтопродуктів з території колишнього СРСР. Згідно зі швейцарським реєстром юросіб, засновниками та керівниками компанії виступали здебільшого росіяни та українці, також пов'язують з родиною депутата Держдуми Росії від "Єдиної Росії" Гліба Хора.

За даними міжнародної компанії S&P Global, з листопада 2019 року по червень 2020-го частка Росії у поставках бензинового півфабрикату на заводи США склала майже 60%. І з них восьму частину забезпечив саме завод Медведчука-Марченко. А в квітні кожна третя тонна російського палива в США походила з "НЗНП". Суми контрактів тримаються в секреті, але ринкова вартість аналогічного прямогінного бензину у 2020 році коливалась між 30 та 40 доларами за барель, тому як підрахували "Схем", в середньому вартість зазначених поставок з російського заводу Медведчука до Техасу оцінюється у близько 150 мільйонів доларів.

Журналісти "Схем" також з'ясували, що газойль (аналог дизпалива) "НЗНП" дилери час від часу привозять в анексований Крим. Зокрема, три російські компанії з Краснодару бензовозами доправляють нафтопродукти із заводу на півострів: "ЮЛК-Альянс", "Стройпроминвест" та ТК "Югдизель".

Також завод родини кумів Путіна має підтримку на рівні області та міністерства енергетики Росії. Наприклад, у 2019 році міненергетики РФ та "Новошахтинський завод" підписали угоду. Відповідно до неї, підприємство вкладало кошти у модернізацію, а натомість отримувало зворотний акциз на нафту, що по факту означає зменшення податкового тиску для заводу і збільшення прибутків.

Детальніше у відео:


icon
ДОКУМЕНТИ