photo

ОБЩЕСТВО С ОГРАНИЧЕННОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТЬЮ "НЗНП ТРЕЙД"

Категорія Пов'язана з ПЕП
Реєстраційний № 6167072123
Поточний стан зареєстровано
Країна Росія
Адреса 625026, Тюмень, улица Республики, дом 143А, офіс 1401
icon
ПОВ’ЯЗАНІ ПУБЛІЧНІ ДІЯЧІ
icon
ЗВ’ЯЗКИ з юридичними особами
Iм’я Тип зв'язку Код
Колишній співвласник/співзасновник HE327492
Підтверджено: 11.09.2018 Інформація реєстру
Співвласник 1197746219120
Співвласник 9709047904
icon
Досьє

ООО "НЗНП ТРЕЙД" в 2015 році стало переможцем конкурсу на розробку та видобування на Гавриківському нафтовому родовищі - одному з трьох найбільших у Російській Федерації. Участь в конкурсі брали ООО "НЗНП ТРЕЙД", ООО "Газпромнефть-Хантос" (дочірня компанія ПАО "Газпром нефть") та ООО "РН-Уватнефтегаз" (дочірня компанія ПАО НК "Роснефть"). Умовами конкурсу було встановлено, що переможець конкурсу зобов'язаний переробляти вуглеводневу сировину, яку отримає з Гавриківського родовища, на "російських нафтопереробних підприємствах з високою глибиною переробки, які забезпечують своєчасну модернізацію виробництва, мають достатні виробничі потужності, на підприємствах, розташованих у Ростовській області". Тобто переможцем тендеру могло бути лише підприємство, що мало відповідні виробничі потужності на території Ростовської області РФ - ООО "НЗНП ТРЕЙД". ООО "РН-Уватнефтегаз" спочатку оскаржило цю дискримінаційну умову конкурсу, а потім відмовилось від позову. 

Президентом ПАО "НК "Роснефть" є Ігор Сєчін, який є впливовим російським чиновником. Той факт, що умови конкурсу на видобуток нафти, містили дискримінаційні умови, що обмежували інтереси ПАО "НК "Роснефть", може свідчити про високий рівень зв'язків переможця тендеру.

Кінцевим бенефіціарним власником ООО "НПНЗ ТРЕЙД" є Оксана Марченко - кума Президента РФ Володимира Путіна, дружина українського політика Віктора Медведчука

Облаштовувати родовище і закуповувати обладнання для видобутку ООО "НЗНП Трейд" розпочало лише 2018 року, хоча конкурс відбувся три роки тому. Активність розпочалась після того, як в ООО "НЗНП Трейд" змінилася структура власності, та Оксана Марченко стала кінцевим бенефіціарним власником підприємства.

Детальніше в сюжеті:


Наприкінці травня 2019 року серед засновників "НЗНП Трейд" сталися зміни. 23 травня частка кіпрської компанії Ventolor Holding LTD зросла з 50,1% до 61%.

Частка у "НЗНП Трейд" Наталії Лавренюк зросла із 14,9% до 25%. А компанії з орбіти російського бізнесмена-аграрія Сергія Кислова ООО "Развитие" та ООО "Дол" вийшли зі співзасновників.

Станом на 19 червня 2019 року частки підприємства розподілилися таким чином: Ventolor Holding LTD – 61% (у січні 2020 року кіпрську компанію замінило АТ "Ренесанс" з орбіти Медведчуків-Марченків), Наталія Лавренюк – 25% та АО "Фінконсалтпро" – 14%.

"Фінконсалтпро" – новий бізнес-партнер родини Медведчука-Марченко у нафтовому бізнесі. Відповідно до даних російського реєстру, компанією володіє її директор – Ніколян Родіон Гургенович. Нафтовий бізнес – новий напрямок для Ніколяна. До останнього часу він займався популяризацією малої авіації, був співзасновником ряду аероклубів у Росії, також був співзасновником "Фонду сприяння розвитку авіації загального призначення".

Як з'ясували журналісти "Схем", продукція нафтового бізнесу в Росії родини Медведчука збувається американській корпорації ExxonMobil незважаючи на те, що сам Медведчук перебуває під санкціями США.

Так, у дружини Медведчука є вісім нафтових танкерів, якими вона володіє через російську компанію Rosewood Shipping, що займається морськими вантажоперевезеннями. П'ять із них менші за розміром. Їхня довжина близько 140 метрів, а місткість – від 5,4 до 6,7 тисяч тонн. Назви цих танкерів відрізняються лише цифрою: це Sanar-1, Sanar-2, Sanar-3, Sanar-4 і Sanar-5. Ходять ці п'ять суден під російськими прапорами.

Три інші танкери об’ємніші. Sanar-7 та Sanar-8 мають довжину в 250 метрів і місткість понад 130 тисяч тонн кожен. Довжина останнього танкера – Borey – 228 метрів, він може приймати вантажі до 75 тисяч тонн. Sanar-7, Sanar-8 та Borey ходять під прапорами Мальти.

Відповідно до даних навігаційної системи Marine Traffic, три великі танкери майже непорушно стоять у нейтральних водах Чорного моря, південніше Керченської протоки. Sanar-7 перебуває там від жовтня 2018-го. Borey – від початку 2020 року. Sanar-8 стояв недалеко від них від квітня 2019 року до липня 2020-го, коли пішов на ремонт у Румунію. І після закінчення ремонту 23 серпня повернувся на те ж місце.

Менші судна курсували практично одним маршрутом. Із Ростова-на-Дону річкою Дон, далі через Азовське море і Керченську протоку в нейтральні води Чорного моря, до трьох більших танкерів, і назад. Зі слів працівника компанії Медведчука-Марченко, п'ять менших танкерів просто в Чорному морі наповнювали три великі.

Далі доставка нафтопродуктів відбувається танкерами в порт Х'юстона. Дані аналітичного ресурсу Import Genius – міжнародної бази, яка збирає і аналізує операції імпорту-експорту – показали, що судно Nordorchid доправило 23 квітня 2020 року у Х'юстон продукцію саме "Новошахтинського заводу". Отримувачем стала ExxonMobil Sales and Supply LLC. Це одна із основних дочірніх компаній потужної американської корпорації ExxonMobil – однієї з найбільших нафтових корпорацій у світі.

Система Import Genius зафіксувала, що із січня по квітень "дочірка" ExxonMobil купувала нафтопродукти "НЗНП" 7 разів. Однак, ExxonMobil купував нафтопродукти не напряму в заводу Медведчука-Марченко, а в швейцарської компанії NewCoal Trading, що спеціалізується на продажу вугілля і нафтопродуктів з території колишнього СРСР. Згідно зі швейцарським реєстром юросіб, засновниками та керівниками компанії виступали здебільшого росіяни та українці, також пов'язують з родиною депутата Держдуми Росії від "Єдиної Росії" Гліба Хора.

За даними міжнародної компанії S&P Global, з листопада 2019 року по червень 2020-го частка Росії у поставках бензинового півфабрикату на заводи США склала майже 60%. І з них восьму частину забезпечив саме завод Медведчука-Марченко. А в квітні кожна третя тонна російського палива в США походила з "НЗНП". Суми контрактів тримаються в секреті, але ринкова вартість аналогічного прямогінного бензину у 2020 році коливалась між 30 та 40 доларами за барель, тому як підрахували "Схем", в середньому вартість зазначених поставок з російського заводу Медведчука до Техасу оцінюється у близько 150 мільйонів доларів.

Журналісти "Схем" також з'ясували, що газойль (аналог дизпалива) "НЗНП" дилери час від часу привозять в анексований Крим. Зокрема, три російські компанії з Краснодару бензовозами доправляють нафтопродукти із заводу на півострів: "ЮЛК-Альянс", "Стройпроминвест" та ТК "Югдизель".

Також завод родини кумів Путіна має підтримку на рівні області та міністерства енергетики Росії. Наприклад, у 2019 році міненергетики РФ та "Новошахтинський завод" підписали угоду. Відповідно до неї, підприємство вкладало кошти у модернізацію, а натомість отримувало зворотний акциз на нафту, що по факту означає зменшення податкового тиску для заводу і збільшення прибутків.

Детальніше у відео:


icon
ДОКУМЕНТИ